Friday, February 11, 2011

short-sightedness !

yes!!! thats rite.
i was suffering from severe awesomeness!
eh eh, apebende plak nih!
hik3. ayat frenster dulu neh! ;p
act, i was suffering from this problem lah.
short-sightedness.! ='(

apa itu short sightedness.. ehem2
let me explain..
short sightedness means dat we cant focus on distant obj atau dlm kate len RABUN JAUH. obj yg jauh2 sume nmpk blur jer.. sedih kan.. huk3
ps: jagalah mata anda sebaik mungkinn!

duhhh.. apsal jd camtu?
maybe sebab our cornea being too curved or eyeball is too loooong!

cara utk mengatasinya??!!
fuhhh.. siap ade cara2 segala~

1) pkai lah eyeglasses atau name femes nye spec
-yes. Ive a spec. xp sumpah! muke yg hodoh akan berplusplus lah hodohnye! btw, please take a note! Im not saying dat Im hodoh yea ;)
*aku pkai spec kdg2 jep. so, btuahlah those who saw me wif spec.! ahha

2) lenses kan ade
-damn! nmpk cam sng jep na pkai kan? but Id tried to wear those thingy thing. hasilnye? haha! dibuang slps skali pkai. y? y? susa amat nk pkai. n bnde tuh myusahkan! sangaaaat.. trust me! na tdo susa. kalu ta buang terencat plk mata. haihh -.-'
once upon a time. ahha I went to klinik pakar mata apentah.. n i find out dat byk problem lah related to diz! ulser mata lah ape lah..!
*scary kan? kan? haa kan da bgtau xd. ! ;p

3) laser..!!
-okay yg ni sng. xp ongkos nya gmana dong? haha. okay kene kumpul seposen shari lah start from today.. ;)
*I hate surgeries..! n doctors btw. haha we have many 'good' memories doc kan.!;)

eh, eh.!
xp apsal tetibe kuar cte rabun jauuuuh segala nih.?
haha.!
lets da story beginnn. haaa

pada suatu hari..
I went to Kb Mall. y its always kb mall.? haha
yer lah tade tpt len da nk hang out kt cni.. hoho
ttibe jep I miss kl badly!!!
*okay kite tkluar topik sesaat! haha* jum sambung..
then my sayang! bgtau. syuuu. dye snyum kat u drpd xd.? asal u ta reply blk?
haaa sudahhhh! ni lah. yg aku tasuke tasuke tasuke nih.
me:sape? yg mne satu? ta nmpk pon..! asal ta gtau drpd xd!! haihhh
my syg: haha. dye lalu dpn tu jep. perlukah u ta nmpk.? okay lupe.. u ta pkai spec. haha xpelahhh dye da g da pon.!

selang 30 minit slps itu.. hee
we went to FOS..
n i was like!! eh tu kkk form 6 lah.!
so ape lagi..
i gave her sesweet smile yg bisa tau!
uishhhh. dye ta bls? n blah dgn muke yg agak masam menVINEGAR.
lahhh apesal plk nih..
i told my syg n dye pon bgtau..
lahhh dye larr yg snyum habis2an xd.!
me: ouh no! -.-'
Im super duper sure yg mst kkk form 6 tu igt aku sombong.! uwaaaa
xp tape lah. sk da abes da pon. xjumpe da dye pasnih. HAHA

sng cte na g mane2 pkai spec lah mudah cepat dan selamat!
ehhe..
xp I still have low confident level nak berdepan dgn masyarakat dlm era globalisasi ini dgn memakai spec.! haihhh but I'll try.! fighting!! haha

bye.

eh, lpe lak. my sayang tuh is my kawan lah. jgn salah kefahaman yer.
chow!

No comments:

Post a Comment